ובינתיים, על העגלה של מתן הלוואות למשקי הבית קפצה לאחרונה גם רשת שופרסל. לא עוד רק תחבושות היגייניות וקילו עגבניות – בדרך לקופה לוקחים גם הלוואה. הרשת השיקה בתחילת חודש יולי מיזם בו מוצבים תאים למתן הלוואות ב-20 מסניפיה. הגורמים שמטפלים בתאי ההלוואות אינם קופאים, אלא נציגי אשראי שעברו הדרכה, עם חיתום שמזכיר נטילת הלוואה טלפונית או באינטרנט. הריבית נעה בגזרת 8%, כתלות בנתוניו הפיננסיים של הלקוח ובכושר ההחזר שלו.
בעקבות השקתו, נפתחה חזית מצידה של המועצה לצרכנות שנוקטת בעמדה חריפה וביקורתית מאוד. עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות, אומר: "מהלך המתייחס להלוואות כאל עוד מוצר מדף שניתן לרכישה יחד עם רכישת עוף וחלה לשבת, ללא בדיקה מתאימה של נתוני הלקוח מבחינת הסיכון ויכולתו לעמוד בהתחייבותו, כפי שנדרש בתחום ההלוואות הבנקאיות, הוא מסוכן". לדבריו, "במצב שבו אנשים נקלעים למצב של מצוקה כלכלית קשה, שיווק הלוואות לצרכנים שלא נכנסו לסניף כדי להתקשר בהסכם הלוואה ולא ביצעו סקר שוק, מגביר את הסיכון כי הצרכן יקבל החלטה פזיזה ו/או כי יפעל תחת לחץ, ומכאן החשש להליך שיווק בלתי הוגן באופן שיש בו שלילה של חופש ההתקשרות של הצרכן או פגיעה מהותית בחופש ההתקשרות שלו".
שופרסל נעמדה על שתי רגליה האחריות בשביל להצדיק את נחיצות המיזם. מנכ"ל הרשת הוציא מכתב תגובה בו נכתב, בין היתר: "אנו סבורים כי פעילות זו שהינה בשיתוף עם חברת כאל העוסקת באשראי חוץ בנקאי, לא רק שלא תפגע בצרכן, אלא תתרום להגברת התחרות ולהוספת אפשרויות בחירה אטרקטיביות למי שנמצא במצב של מצוקה תזרימית וזקוק לסיוע בדמות אשראי, בפרט בימים אלו. גם לנו, כגוף עסקי אשר מספק שירותי מימון, אין כל אינטרס או רצון להעניק הלוואות למי שאינו בר יכולת החזר ואך ברור ומתבקש הוא, שהלוואות יינתנו אך ורק כאשר כל האינדיקציות מעידות על יכולת החזר מצד הלקוח".